Sporcu Site

Kas Gelişimi İçin Setler Arası Dinlenme Süresi

Gecenlerde bir okuyucumdan bir soru aldım ve bunu blog üzerinde yanıtlamak istedim.


Soru: Şunu anladım ki setler arasını kısa tuttugumda çok fazla yoruldugumu farkettim, ama biraz daha uzun bile tuttugumda, hep daha fazla performans gösterebiliyorum. Şimdi, daha çabuk yorulmak mı iyi bir şey, yoksa daha uzun süre dinlenmek mi ?

Antrenmanınıza yönelik amaçlarınızı bilmeden bu soruyu cevaplamak zor. Özellikle bacaklar gibi belli bölgelerin kaslı olması üzerine çaba gösteren kadınları çalıştırdıgımda, setler arasındaki dinlenme periyotlarını sürekli değiştiriyorum.

Dinlenme sürelerini daha az(30 saniye gibi) tuttugunuzda, agrılık kaldırmanın aerobik yag yakımı etkilerine ulaşacaksınız. Genel olarak bu, devirli çalışma bir sistemi gibidir.

Hernekadar kütle kazanmayı hedefleyen bir yol izlesemde, dogru söylemek gerekirse, bu çeşit bir antrenman sistemini pek kullanmadım. Bana göre birçok insan, biraz kas kütlesi inşa edip ve kardiyodan faydalanarak cok fazla yag yakmak için ugrasıyorlar. Çok fazla kütle kazanmak isteyenler antrenman programlarının ilk safhasında kardiyoyu cıkararak, kas inşa etmek için, sadece optimal dinlenme süresine odaklanabilirler. Yine de, bu kardiyoyu tamamen bırakmanız anlamına gelmemeli. Aslında, Vince Delmonte No Nonsense Muscle Building de başta, biraz kas kütlesi kazanıp, antrenmadan sonra kardiyo yapmanızı tavsiye ediyor.

Peki, kas kütlesi kazanmak için, setler arasındaki optimal dinlenme süresi nedir?. Dinlenme süresini 1 dakika ve daha yukarısında tutarsanız, yapılan agırlık çalışmasından kas gelişimi adına maksimal etki almak üzerine vücuda daha büyük bir fırsat verme egilimi gösterilir. Setler arasında oksijen depolarının yeniden doldurulmasına izin vererek, diğer gelecek setler için, vücuda olabildigince çok fazla anlık enerji sunma şansını garantilersiniz. BU da, daha fazla agırlık kaldırmanız ve maksimal kas gelişimi demektir.

Şu da var, antrenman yogunlugunuza göre yenilenme süresini daha uzun tutabilirsiniz. Ama setler arası ortalama dinlenme süresinin 1-2 dakika oldugunu unutmayın .

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınız Bizim İçin Değerlidir